С Божията помощ цярът израства от Земята и разумният човек не го пренебрегва...

сряда, 6 март 2013 г.

За джинджифила и меда

image source

Преди време писах за лекарство срещу тумори само от джинджифил и мед. Получих доста коментари и се заинтересувах още повече за комбинацията.
Междувременно и аз си приготвих, но само половин доза (засега) и понеже това бе първия ми личен "опит" с джинджифила, бях определено изгорена от лютивия му вкус :) Беше много смешно.

Тъй като не консумирам пикантни и люти храни, гърлото ми е доста чувствително на вкусове и в началото ми беше доста трудно да пия дори и мъничко от сместа. Затова му намерих цаката за себе си :) Сега взимам половин чаена лъжичка и без да сдъвквам, пия прясно мляко, колкото да преглътна, без да ми залютява :)
Реших да опиша това и да дам още някоя рецепта за употребата на джинджифила, но не като подправка.

В статията за джинджифила като лек и подправка можете да направите справка за действието му.

Джинджифил се добавя в сока с антимигренозно действие, чиято рецепта може да откриете тук...

Чая от джинджифил е абсолютно полезен за всички. Той облекчава храносмилането, неутрализира натрупалите се в нашия стомах токсини и ни помага да усвоим храната по-добре. Пийте го на малки глътки преди или след хранене.
Впрочем този чай лекува симптомите на настинката: възпалено гърло, кашлица и хрема. Също понижава телесната температура в тези случаи и облекчава мускулните болки, които често ни притискат при грип. Помага и при ставни болки, главоболие. 
Може да го използвате и в чай, да си разбъркате мед и прах от джинджифил – 2 части мед и една част от билката, поради нейния леко лютив вкус. Ще останете изненадани колко сте издръжливи на зимните и есенни вируси, които вече ни нападат.

Рецепта за чая
Водата за чая се оставя да заври и след това се слагат в нея 3-4 резенчета джинджифил, след което съдът с водата и корена се махат от котлона и се оставят да се запарват за около 15-50, след което сместа се прецежда. Изстисква се лимон или се добая някое парченце от плода, може да се подслади с мен, а може и да се пие чист. 
Бих препоръчала лимона и меда да не се добавят в гореща вода.

Чая помага и срещу киселини! Което си е нещо страхотно, само имайте предвид да не го пиете горещ! В същност никога не пийте горещи напитки! 

Студения чай от джинджифил, лимон и мента, с добавен мед на вкус, е чудесен за лятото :)
Току що в една от страниците, които следя, попаднах на следната снимка :)

източник



17 коментара:

  1. Тъй като видях снимката на този удар с най-лютивите и силни - как да ги нарека - продукти, като джинджър, кромид, лют пипер, чесън - това ще да е нещо страшно :)), но нямаше рецепта, затова поизчаках другите коментатори в страницата да кажат мението си за тоника. Та ето рецептара подробно изпълнена, наричат я (много умно) Master Tonic:
    http://heal-thyself.ning.com/profiles/blogs/master-tonic-101

    ОтговорИзтриване
  2. кометар към публикацията ми във Фейсбук: Tenzile Mehmed: В аптеките се продава дозата джинджифил за едно пюрено бурканче мед . Разбърквате добре и по една кафена лъжичка три пъти дневно се дава против кашлица на малки деца .

    ОтговорИзтриване
  3. Здравей Милена,
    Благодаря ти много за нещата, които пишеш, помагаш много :) Ако разбирам добре, сместа джинджифил и мед, може да се дава по една лъжичка и профилактично например на децата ми /15години и 17 години/. Нали така?
    Благодаря предварително

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей и благодаря за добрите думи! Надявам се наистина да съм от полза.
      Аз лично бих препоръчала да се дава чай от джинджифил на подрастващите. Ако евентуално има конкретен проблем - грип, кашлица, настинка - тогава да се дава от сместа с джинджифил и мед.
      Това е моето мнение.

      Изтриване
    2. Разбрах те. Благодаря и слънчев ден :)

      Изтриване
  4. здравейте... някъде четох, че джинжифилът помагал за стомашното храносмилане... аз от две години се мъча с упорит запек и от нищо няма траен ефект... спра ли да приемем нещо и започват мъките... бихте ли ми казали в моя случай би ли ми помогнал джинджифилът, без значение в каква рецепта участва и има ли противопоказания при възпалени черва и прегъната жлъчка... как се отразява приемът му на килограмите, защото аз определено нямам нужда да ги свалям... благодаря ви предварително...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! Така е, джиднжифила помага доброто храносмилане и би трябвало да има ефект и върху работата на червата, вкл и на дебелото черво. След малко ще ви споделя още нещо безотказно срещу констипации.
      Специално за противопоказания на джинджифила знам за камъни в жлъчката, но за прегъна жлъчен мехур не съм чувала. Аз самата имам прегъване на мехура, получавам и кризи, но от сместа джинджър+мед не съм имала проблеми.
      Има хора, които споделят занамаляване на килограмие при приемане на джинжифил с мед. Но не на всеки действа по този начин!
      Рецептата, която ще ви споделя е срещу запек и срещу възпалените черва. Ленено семе - вечр слагате чаена лъжичка в чаша с вода и на сутринта съвсем леко подгрявате.След това прецеждате - в цедката освен се,мената остава и една утайка - опитайте и да мине в чашата, след което изпийте течността. Не е не приятно, напротив. Пие се на гладно всеки ден и очиства всички лигавици!
      Действа безотказно! Просто го правете редовно :)

      Изтриване
  5. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте Милена,

    Възхищавам се на компетентността Ви......не зная какво повече да кажа. Благодаря Ви и дай Боже повече хора като Вас!
    Искам да Ви попитам във връзка с чая от джинджифил- губи ли полезните си свойства, ако се приготвя от вечерта за следващия ден?
    Сутрин тръгвам рано и нямам възможност да варя чай :) .
    От 3 дни си варя вечер около 1-1,5л. и на следващия ден го пия през целия ден(без мед и лимон-така ми харесва ) но ми се иска да чуя мнението Ви.
    Благодаря Ви предварително!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за добрите думи - старая се да съм информирана и дай Боже да сънм от помощ!
      Принципно е най-добре да се приготвя пресен чай, но ако нямате възможност, както казвате, пригответе си го от вечерта, но го дръжте в стъклен съд. Лимона ще придаде оше аромат, както и ще подсили полезността на чая - витамини, киселини...Същото важи и за меда - не толкова подслаждане, колкото полезни свойства. Ако решите да ги добавите все пак, нека това е в деня, в който ще пиете чая.
      Как се чувствате, пиейки чая?
      Моля ви да споделите :)
      Хубав ден ви желая!

      Изтриване
    2. Здравейте Милена,

      Благодаря Ви за отговора, вече прибавям сок от лимон и лъжица мед към чая си и искам да кажа, че много ми харесва. Аз нямам конкретна здравословна причина, поради която да се налага да пия този чай, Слава Богу, чисто превантивно, но искам да попитам възможно ли е да се получава ускорен метаболизъм? Аз винаги съм имала забавен, а сега от два дни....:) не съм аз ( което е добре, разбира се).
      Благодаря Ви!
      Всичко хубаво Ви пожелавам!
      Дора

      Изтриване
    3. Не, това не е ускорен метаболизъм, а се регулира дейността на стомаха и червата :) И се надявам да бъде така и занапред - редовния стомах е нещо много хубаво, Дора :)

      Изтриване
  7. Здравейте Милена,

    На баща ми му направиха днес коронарография, Слава Богу няма сериозни препоръки.
    Въпросът ми към Вас е следният: Как да прочисти организъма си от използваните контрастни вещества? Някаква диета или билки..., имайки в предвид че е диабетик на инсулин два пъти дневно.
    Предварително Ви Благодаря !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте и се извинявам за това, че не отговорих навреме. Имах няколко големи загуби в личен план и не бях онлайн известно време.
      Вярвам, че сте се справили, а баща ви е добре - това е много важно! Грижете се един за друг и се радвайте на това!

      Изтриване
  8. Толкова много лечители се появиха ,че се чудя как са се изучили и къде.На мене ми похвалиха един билкар от Варна-Илия Димитров,но аз не съм доволна от билките му.Той е повече търговец,отколкото лечител.Аз имам неврологично заболяване,което се развива много бавно-на 57г съм и още ходя,макар и с помощно средство.Търся билки за борба с отслабване на мускулатурата,болки в ставите,безсъние,безпокойство.Може и на имейл:milcvet@start.bg.Не желая билките да вдигат кръвното ми налягане,което се движи в границите на нормалното.

    ОтговорИзтриване
  9. Moga li da davam na 1godishno dete akaciev med s djinjifil i limon

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей!
      Аз лично не бих давала на детето си, ако е на годинка, мед с джинджифил и лимон. Бих изчакала с тази смес няколко години. Дори бих заменила пресния смлян джинджифил с този, който продават изсушен и на прах - докато детето е малко.
      Също така много трябва да се внимава с меда за малките деца.

      Изтриване

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...