С Божията помощ цярът израства от Земята и разумният човек не го пренебрегва...

четвъртък, 10 март 2011 г.

Венец - един мързалив и ефектен вариант на сърмите



Идеята на Мариа от My Cooking Blog  ми допадна още щом видях апетитно изглеждащото руло на снимката. Още повече, че наистина повечето деца не ядат обвивката на сърмичката - с рулото този проблем вече ще се пренебрегне.




Представих си този венец с листа от спанак (оригинала на Мария), лапад, кисело зеле. Тъй като майка ми благородно ми праща кисело зеленце, аз моето руло ми бяха достатъчни 3 (три!) големи листа!
Ястието се приготви бързо и беше изядено също толкова бързо!
Продуктите са тези, които използувате за пълнени чушки и сърмички - ако желаете с или без кайма.
Ориентировъчно:



  •  голяма глава лук
  • 2-3 моркова
  • аз премерих шепичка ориз за 10 броя сърми
  • сложих около 300 грама кайма
  • подправки, които обичате - чер пипер, сол, малко червен пипер
  • олио за приготвяне на плънката

Ако приготвяте този венец със зелени листа - спанак, градинско цвекло или лапад - те трябва да  се попарявт в гореща вода и след това да се оставят в гевгир да се отцедят.
Ако приготвяте с кисело зеле, няма нужда от предварителна порготовка.


Аз не съм заснела начина на "обличане" на кексовата форма с листа, но ето начина на Мария, който следвах:




При мен, както казах, действията бяха улеснени от моите големи листа кисело зеле, но ги поставих по същия начин - така че да излизат отвътре и отвън.


Пълнежа се приготвя предварително - предполагам знаете как. Можете да не пържите, а да задушавате лука и морковите, след това да прибавите размитата във малко вода и надробена преди това кайма. Ако не желаете да запържвате ориза, можете поне 1-2 часа преди това да го измиете и да го накиснете във вода. 


Мария е използувала кексова форма за това руло, при мен стана малък фал с тази форма и аз прехвърлих готовия за печене венец в обикновена тава, като сложих огнеупорна паничка в средата, пълна с вода. 


В приготвеното гнездо от листа в тавичката, се изспива пълнежа, затваря се отгоре и се налива необходимото количество вода за печене на ориз - ако ориза ви е преварително подготвен - чаша вода ще е достатъчна иншаАллах. Върху завития венец налейте налко олио или наслагайте бучки масълце и сложете да печете във фурната.
Добре е след 20-30 минути да пробвате дали ориза е готов, ако необходимо да запечете още малко или да налеете водичка.


Kогато е готово рулото, захлупете го с голяма чиния или поднос, друга тавичка, след което обърнете венеца - няма да се разпадне иншаАллах.
Нарежете го на по-дебели парчета и сервирайте с чесното кисело мляко.





Няма коментари:

Публикуване на коментар

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...