С Божията помощ цярът израства от Земята и разумният човек не го пренебрегва...

петък, 23 септември 2011 г.

Зеленчуци за по-добро зрение



Дефицитът на определени витамини, минерали и олигоелементи, съчетан със стреса, вредните навици (стоенето часове наред пред компютъра) или условия (работа в помещение с прекалено сух въздух), могат да станат причина за дискомфорт с очите, който дори да не е сериозен, е доста неприятен.
За да изпълняват очите ни своята функция, трябва да полагаме някои основни грижи за тях.
Подходящите храниТе трябва да са богати на определени витамини (A, C, E), минерали и олигоелементи (цинк, селен, магнезий). Морковите са сред най-полезните за зрението зеленчуци. Оранжевият им цвят се дължи на растителния пигмент бетакаротин (провитамин A). За да може бетакаротинът да се трансформира във витамин A, организмът трябва да разполага и с достатъчно количество витамин E, желязо, цинк и хормони от щитовидната жлеза.
Ето защо, морковите трябва да се консумират съвместно с други зеленчуци или пък полети с растително масло, богато на витамин E.Предлагат и сериозно количество селен - най-важният олигоелемент за имунната система, който благоприятства зрението. Предпазват лигавиците от бактерии и вируси и успокояват нощната слепота.
Грахът съдържа голямо количество нуклеинови киселини и протеиноподобни молекули, които са най-добрите "подмладители", защото участват в деленето на клетките и възстановяват тъканите. Съдържа също и повишена концентрация на магнезий, който е нужен за "улавяне" на атомните ядра.
Най-качественият грах е пресният - ситен и зелен, който се изважда от шушулките в началото на лятото и в който хранителните вещества са непокътнати. И спанакът помага на очите. Добър източник е на каротин (провитамин A), магнезий и манган. Съдържа още калций, мед, желязо, витамин C (укрепващ имунната система) и витамин E (благоприятстващ силното зрение).
Препоръчително е да се консумира сварен в малко вода и приготвен със зехтин - по този начин се храносмила по-бавно и улеснява усвояването и на другите хранителни съставки.
При работа с очитеАко работата ви е свързана с напрежение за очите, трябва да опитате следното:
* Върху екрана на компютъра или телевизора да не се отразяват нито лампи, нито прозорци.
* Да почивате от време на време, за да почива и очният мускул. Пробвайте да гледате през прозореца, като фиксирате поглед за няколко минути върху някакъв предмет навън.
* Да използвате подходящ стол, който не ви задължава да кривите погледа си към екрана.
Против умората
* Кипнете 1 чаена лъжичка мед в 1 л вода и я оставете да изстине. Навлажнете две памучни тампончета или марлички и ги наложете за около 2-3 мин. върху очите си. Това е ефикасен метод за избягване на умората и за успокояване мускулите на очите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...